Bosfori është një ngushticë natyrore që lidh Detin e Zi me Detin Marmara, dhe për këtë arsye është një rrugë ujore shumë strategjike. Ishte një lumë në luginë gjatë periudhës trikontinentale, i cili u fundos nga deti në fund të kësaj periudhe. Është 32 kilometra (20 milje) e gjatë në drejtimin veri-jug, 730-3300 metra gjerësi dhe 30-120 metra (100-395 këmbë) në thellësi.

Ngushtica e Bosforit ndan pjesën evropiane nga pjesa aziatike e Stambollit.

Hajde, mos u ndal merr ofertën më të mirë të Max Travel dhe Let’s go në Stamboll

1. Legjenda e Bosforit!

Emri anglez i Bosforit vjen nga një legjendë greke. Duke qenë se një nga grekët ishte në një lidhje me një grua të bukur të quajtur Io, kur gruaja e tij zbuloi tradhtinë e tij, ajo e ktheu Ayo në një lopë dhe bëri një kalë ta ndiqte, gjë që e bëri atë të hidhej përtej ngushticës.

Kështu, bous do të thotë një lopë, phorus do të thotë një vend tranziti, kështu që një Bosfor do të thotë “një vend tranziti për një lopë”. Hulumtimet e fundit arkeologjike detare në ujërat e thella të ftohta të Detit të Zi kanë zbuluar qytete të përmbytura në shkëmbinjtë nënujorë përgjatë bregdetit turk.

Dëshmitë gjeologjike mbështesin teorinë se në kohët e lashta maja veriore e Bosforit ishte e bllokuar nga toka dhe shkëmbinjtë. Deti i Zi nuk kishte dalje (si liqeni Van sot), dhe niveli i ujit ishte më i ulët se Deti Egje, Deti Marmara dhe Bosfori.

Megjithatë, një tërmet shkatërroi Bosforin, duke shkaktuar një përmbytje uji nga Bosfori në Detin e Zi, duke ngritur nivelin e ujit dhe duke përmbytur komunitetet e tij bregdetare.

Pra, Bosfori mund të jetë burimi i Përmbytjes së Noes dhe legjenda e Arkës së Noes!

 

2. Cila është Historia e Bosforit?

Bosfori është një rrugë ujore me rëndësi parësore që nga kohërat e lashta. Uliksi kaloi nëpër të dhe Bizasi, i cili kishte themeluar Bizantin (më vonë Kostandinopojën, më vonë Stambollin), lundroi lart e poshtë në kërkim të vendit ideal për të krijuar fshatin e tij.

Në vitin 1452, Mehmed Pushtuesi urdhëroi ndërtimin e kështjellave të mëdha të Kështjellës së Evropës, Kalasë Anadoliane.

Në mënyrë që ai të mund të fitonte kontrollin e ngushticës dhe të parandalonte përforcimet që të arrinin në kryeqytetin e rrethuar bizantin në Kostandinopojë.

Pengesa për osmanët ishte kryesisht se çdo pranverë ata duhej të transportonin ushtritë e tyre gjigante përtej ngushticës nga Stambolli për të kryer fushata në Anadoll, Siri dhe Persi.

 

3. Si kalojnë anijet Bosforin?

Ujërat e Bosforit përshkohen nga tragete të shumta pasagjerësh dhe automjetesh çdo ditë. Përveç varkave rekreative dhe peshkimit që variojnë nga varkat tek jahtet në pronësi të subjekteve publike dhe private.

Ngushtica kalon gjithashtu sasi të mëdha të trafikut ndërkombëtar të mallrave tregtare si nga mallrat ashtu edhe nga transportuesit. Rreziqet e paraqitura nga gjeografia shtohen nga trafiku i rëndë i trageteve përgjatë ngushticës, që lidh anët evropiane dhe aziatike të qytetit.

Si të tilla, të gjitha rreziqet dhe pengesat karakteristike të rrugëve të ngushta ujore janë të pranishme dhe të pjerrëta në këtë korsi detare kritike.

 

4. Roli i rëndësishëm i Bosforit për Turizmin në Turqi

– Bosfori është e vetmja mënyrë që Bullgaria, Gjeorgjia, Rumania, Rusia dhe Ukraina të arrijnë në Mesdhe dhe dete të tjera.

– Sovraniteti mbi ngushticën është gjithashtu një çështje e rëndësishme për vendet bregdetare përveç Turqisë.

– Edhe pse është vetëm një nga kufijtë natyrorë që ndan kontinentin evropian dhe aziatik, më i famshmi është Bosfori.

– Një rajon i moderuar për nga klima dhe kushtet gjeografike.

– Stambolli, i ndarë nga Bosfori, është një nga qytetet e pakta transkontinentale në botë.

– Edhe nëse Turqia nuk ka të drejtë të marrë tarifa nga anijet që kalojnë nëpër ngushticë, ushtria turke gëzon kompetenca të gjera sipas Konventës së Montreux.

– Komanda e Bosforit ndodhet në brigjet e Bosforit dhe anijet ushtarake të lidhura me dokimin e komandës në ujërat e Bosforit.

 

5. Bosfori dhe atraksionet turistike

Bosfori përmban 620 shtëpi në bregdetin Yali, i cili u ndërtua gjatë periudhës osmane përgjatë brigjeve evropiane dhe aziatike të ngushticës.

Ka pallate osmane si Pallati Topkapi, Pallati Dolmabahçe, Pallati Yildiz, Pallati Cheran, Pallatët Feria, Pallati Beylerbeyi, Pallati Kuçuksu, Pallati Ihlamur, Pallati Hatice, Pallati Adela dhe Pallati Khedive. Ai përfshin ndërtesa dhe monumente në Hagia Sophia, Hagia Irene, Xhamia Sulltan Ahmed, Xhamia Yeni, Xhamia Kilic Ali Pashë, Xhamia Nusretiye, Xhamia Dolmabahçe, Xhamia Ortakoy, Xhamia Uskudar dhe Xhamia e Yeni Valide.

Dhe shumë kulla si Kulla e Maiden, Kulla Galata, Kalaja Rumelian, Kalaja e Anadollit, Kalaja Yoros, Kazerma Selimiye, Muzeu Sakip Sabanci, Muzeu Sadberk Hanim, Muzeu i Artit Modern të Stambollit, Muzeu i Artit Bashkëkohor Borusan, Muzeu Tufan-Amiri.

Dy tragetet publike dhe autobusët ofrojnë shërbime pasagjerësh midis Bosforit dhe Ishujve Princ në Detin Marmara.

Ekzistojnë gjithashtu turne turistike në vende të ndryshme përgjatë brigjeve të Bosforit, dhe çmimet ndryshojnë sipas llojit të udhëtimit, dhe disa shfaqin muzikë popullore me zë të lartë gjatë gjithë udhëtimit.

 

Bosfori është një nga atraksionet që duhet ta përjetoni të paktën një herë në jetë, tani e keni mundësinë vetëm me super ofertën e Max Travel.